Kijkje in de klas

Benieuwd wat we zoals doen op de Menterhorn?
Opbrengst verloting

Beste ouders/verzorgers,

U heeft woensdag loten kunnen kopen bij de voorstelling in van Beresteijn.

Velen van u hebben dat gedaan, onze dank hiervoor.

De OV heeft via sponsoren vele prijzen gratis op kunnen halen. Dat vinden wij super daardoor is de opbrengst zo hoog.

In totaal is er bijna 600 euro opgehaald voor nieuwe leesboeken.

Wij zijn de sponsoren heel erg dankbaar. In de bijlage kunt u zien wie hier allemaal aan mee hebben gewerkt.

Super bedankt !

nieuwsbrief van de kind-ouderondersteuner

In de bijlage vindt u de nieuwsbrief van de kind-ouderondersteuner

nieuwsbrief juli 2024 vakantie
vakantierooster en margemomenten schooljaar 2024-2025

Beste ouders/verzorgers,

In de bijlage treft u het vakantierooster en de margemomenten voor het komend schooljaar.

Alvast handig om in de agenda te zetten.

De dagen komen ook op de website

Margedagen en margemiddagen schooljaar 2024
Vakantieregeling 2024 2025
Actie van Julia

Hallo ik ben Julia en ik collecteer flessen voor het goede doel.

Het goede doel is stichting Bears in Mind en die stichting haalt beren uit een slechte situatie en brengt ze naar een heel groot bos. Het geldbedrag wat ik ga ophalen is 525 euro.

Ik doe dit omdat ik stichting Bears in Mind een goede stichting vind en ik wil later zelf ook zoiets doen met dieren.

Als u flessen of blikjes heeft kunt u ze hier op school inleveren bij de ingang van groep 8, bij de ingang van de kleuters en bij de ingang van groep 5. U kunt mij ook een mailtje sturen en dan kom ik ze ophalen.

Het mailadres is,

Actievanjulia@hotmail.com

U kunt flessen en blikjes inleveren tot 26 juli en als de actie afgelopen is staat het resultaat op klasbord.

Heel erg bedankt.

Groetjes Julia.

20240626120418565
Expositie van de fotografiegroep

Beste ouders/verzorgers,

De afgelopen 6 week hebben leerlingen van groep 5 t/m 8 zich kunnen inschrijven voor een cursus fotografie na schooltijd. Vandaag hebben ze de laatste les. Tijdens deze laatste les gaan de leerlingen bezig met hun eindproduct. Vanaf dinsdag hangen de foto’s op het leerplein. De foto’s blijven 2 weken hangen. Daarna krijgen de makers de foto’s mee naar huis. Indien u de foto’s wilt komen bekijken dan is dat mogelijk ‘‘s ochtends tijdens de inloop of na schooltijd.

Het is mooi om te zien hoe enthousiast de leerlingen met de opdracht bezig zijn geweest.

Vanaf volgende week starten 2 nieuwe groepen leerlingen na schooltijd met de cursus.

Destijds is de groepsindeling al gedeeld.

Nieuwsbrief van de kind-ouderondersteuner

Beste ouders/verzorgers,

In de bijlage vindt u een nieuwsbrief. Het onderwerp van deze nieuwsbrief is gamen.

Alle kinderen krijgen op een bepaald moment interesse in gamen voor u handig om in de nieuwsbrief te kijken of er nog tips en adviezen in staan.

Nieuwsbrief juni 2024 gamen
Hele fijne vakantie.

Beste ouders/verzorgers,

Aan inzet heeft het niet ontbroken. De kinderen hebben erg hun best gedaan. Een grote groep ouders heeft deze dag meegeholpen. Het was super. Het enige punt en waar we geen invloed op hebben is het weer. Toch kunnen we spreken van een geslaagde Koningsdag.

Ouders/opa'/ oma's en bekenden bedankt voor jullie hulp!

Wij wensen jullie een hele fijne vakantie.

Team obs Menterhorn

nieuwsbrief mbt vapen

Beste ouders/verzorgers,

Wij horen ook leerlingen in lagere groepen over vapen.

In de bijlage vindt u informatie om samen met uw kind ook het gesprek hierover te hebben.

Indien u vragen heeft over op welke wijze het gesprek aan te gaan of hoe hier mee om te gaan kunt u altijd contact opnemen met Nandel onze kind-ouder ondersteuner

nieuwsbrief vapen
Pannenkoekendag

Beste ouders/verzorgers,

Vandaag 8 maart is het pannenkoekendag.

De kinderen van groep 7 gaan pannenkoeken bakken voor de dagbesteding.

Samen met de OV gaan alle leerlingen een aantal pannenkoeken bakken. De pannenkoeken worden door de leerlingen naar de dagbesteding gebracht.

Zo leren wij dat je met een klein gebaar en een stukje inspanning iets moois voor een ander kunt doen.

nieuwsbrief van de kind-ouder ondersteuner

Beste ouders/verzorgers,

In de bijlage vindt u informatie over scheiden en de nieuwe nieuwsbrief van de kind-ouder ondersteuner.

via onderstaande link kunt u ook naar de informatie

Met vriendelijke groet,

Nandel.